2017. augusztus 4., péntek

Random könyves tag - A Medveölő fia



A hetekben volt nagyon népszerű a Random zenés tag. Ha nem tudnád, miről van szó, segítek: a telefonodon lévő zenéket random lejátszási sorrendbe állítod, majd a tag minden kérdésére a soron következő szám címével válaszolsz, gy aztán hatalmas marhaságok fognak kijönni.
Amikor ennek a tagnek egy másik változatát láttam egy blogon, az azonnal megfogott. Rögtön tudtam, hogy ki kell töltenem… Bár… Volt egy kis probléma.
Az a tag ugyanis (ahogy biztosan ügyesen ki is találtad a nevéből) zenékkel foglalkozott. És mivel az általam hallgatott muzsikák, bár természetesen nagyon királyak, a kétes ízlésű tömegek szemében nem annyira ismertek. Legalábbis negyven év alatt.
Aggodalomra azonban semmi ok: ez egy könyvesblog, szóval zenék helyett ezt a taget értelemszerűen könyvek címével fogom megcsinálni. Ezeket ugyan nem olyan könnyű random sorrendbe állítani, mint a zenéket a telefonodon, de nem sokkal hosszabb a folyamat: egyszerűen csak bemásoltam a molyos olvasmánylistámat a honlapra, aztán ezeket szépen visszaböfögte, véletlenszerű sorrendben.
Megj.: Mivel az olvasmánylistámra egy szorgalmassági rohamomban minden könyvet feltöltöttem egy fél éve, a régi meséskönyveim mind rajta vannak. Az újabbak sajna nem. Khm… Mert nyári szünet van, és ilyenkor sokkal kevésbé izgalmas molyolni, mint két törifakt tézé között.

Amikor igyekszel egy kevésbé agyonhasznált képet keresni, de nem sikerül...


De elég is a pofázásból, kezdjünk bele a tagbe!

1. Ha azt kérdik, „ez rendben van?”, erre te?
Szepes Mária: Pöttyös Panni naplója
Az életem tehát rendben, akár egy gyerekkönyv, amiben a legnagyobb konfliktus Kockás Peti, aki nem akar rendet rakni. (Bár ilyen pozitív személyiség lennék…)

2. Mi jellemzi leginkább a személyiségedet?
Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn
(Véletlenül se szerepelne itt a Gyűrűk Ura!)
Szóval egy kedves, aranyos, cuki kis mutáns vagyok…
Egyébként nem rossz ötlet. Pippa is begubózva él. (A történet elején.) Ő se kommunikál sokat. (Az részletkérdés, hogy az én esetemben vannak emberek, akikkel ezt megtehetném.) És még szép is. (Mert könyvszereplő.) Magyarán: megfelel!

3. Mit szeretsz egy pasiban?
A „pasi” szótól speciel kapásból kifutok a világból…
Sok-sok-sok-ember: Időfutár 4. – A káosz temploma
Ármándó valóban zűrös múlttal rendelkezik: élete a börtön és a családi vállalkozás közötti káoszos ingadozásból állt, szóval ezt jól eltaláltuk. (Szeretlek szívem, és vessen magára, aki őrizetlenül hagyta azt a kocsit!)

4. Mi az életcélod?
Neil Gaiman: Északi mitológia
Istenné válni, nem egyértelmű?
Na jó, kezdetnek az is megfelelne, ha olyan jól tudnék írni, mint Neil Gaiman.

5. Mi a mottód?
Móra Ferenc Kincskereső kisködmön
Ha nem is az egész könyv… De az utolsó mondat.
Az úgy ott van.



6. Mit szeretnek benned a barátaid?
Mariosa nővér: Valaki, aki azt mondta IGEN
Természetesen azt, hogy mindenkinek mindenre igent mondok… Kivéve a vállfákra. (Hülyeség ideírni ezt a félmondatot, mert senki nem olvassa a blogomat, aki ezt értené, és nem fogja, ha rajtam múlik. Magyarán belsős poén magammal. Kezdek skizofrén lenni.)

7. Mire gondolsz gyakran?
George R. R. Matin: Trónok harca
Mostanában már nem is annyira, de amikor a könyv végén meghalt Cortez… Upsz. Spoiler. Upsz. Rossz könyv. Upsz. Rossz Spoiler.
Egyébként bizonyos haláleseteknél tényleg napokig gyászoltam, és a füztem margójára írogattam a szereplők nevét…

8. Mennyi 2+2?
Jodi Picoult: Törékeny
Magyarán: vidd inkább két fordulóval azokat az üvegpoharakat, ha egyszerre fogod meg mind a négyet, hótziher, hogy eltörnek.

9. Mit gondolsz a legjobb barátodról?
Titkos házasság
Azért van fantáziám, de nem képzelem azt az ismerőseimről, hogy van egy titkos életük meg egy titkos férjük. Bár… Lehet, hogy ez isteni üzenet számomra, hogy kezdjek el kutakodni?

10. Mi az élettörténeted?
Lázár Ervin: A Négyszögletű Kerek Erdő
A szomorúság elől bolond barátok közé menekülő író… Gyönyörű!

11. Mi leszel, ha nagy leszel?
J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlege
Szóval én leszek az, aki Harry Pottert végre elégetheti? Köszönöm!
Ha bármi más, HP-vel kapcsolatos, akkor azt hiszem, elbujdokolok.

12. Mi jár a fejedben, ha meglátod azt, akit szeretsz?
Kertész Erzsébet: A lámpás hölgy
Florence Nightingale-ként a közelébe megyek, és hűs borogatást teszek a buksijára. (Arról ne is álmodj, bárki is legyél!)

13. Mit gondolnak rólad a szüleid?
Berg Judit: Rumini a Fényvizeken
Hogy én mindig az ő Ruminit olvasó aranyos kis csemetéjük vagyok… Szipp… Esetleg azt, hogy nagyon szívesen felraknának egy hajóra, és elküldenének. Jó messzire!

14. Miből lesz idézet az esküvői meghívódon? (Tapsot nekem, amiért olyan jól átírtam ezt a kérdést!)
Malgo… Izé… Lengyel Kacifántosnevű Akárki: A karfiol virága
– Drágám, olyan gyönyörű vagy, mint egy karfiol! – suttogja a fülembe szerelmese életem párja, mire én egy elegáns mozdulattal nyomom bele a fejét a tortába, csak hogy érezze a törődést.

15. Miből lesz idézet a gyászjelentésedben?
Thury Zsuzsa: Mostohatestvérek
Idézet a könyvből, amiből egy szóra sem emlékszem… Na ne!

16. Mi a hobbid?
Kertész Erzsébet: Az első Gertrudis
Mennyi kertészerzsi lesz még?
Egyébként a színházat még szeretem is, régen színész akartam lenni, úgyhogy ki vagyok békülve a válasszal.

17. Mi a legnagyobb titkod?
Nyulász Péter: Ciprián
Valójában örökbefogadott gyerek vagyok, aki Ciprusról származik. És fiú. Bár ez akkora titok, hogy eddig a percig én se tudtam.

18. Mit gondolsz a barátaidról?
Erich Kästner: A repülő osztály
Azok a gyerekek abban a könyvben eléggé királyak… Úgyhogy természetesen csupa-csupa jót.

19. Mi a legrosszabb, ami megtörténhet?
Gergely Márta: Szöszi
Lavina… Vulkánkitörés… Földrengés… Atomkatasztrófa… Mindegyik megviselne. De egyik sem annyira, mint hogy egy nap felébredjek – SZŐKÉN! Az már tényleg a vég lenne.

20. Hogy fogsz elhalálozni?
Arthur Ransome: Galambposta
A galambokat eddig is kerültem (undorító szárnyas-csőrös élőlények), de ezután a közelükbe sem merészkedem, az biztos!

21. Mi az, amit megbántál?
Kertész Erzsébet: Bettina három élete
Nem gyilkoltam háromszor, nem követtem el semmit Bettinák ellen, úgyhogy tippem sincs, mire gondoltál, kedves tag!

22. Mi nevettet meg?
Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 7.
A folyamatos hercegnőnyaff nem pont nevetésre sarkall…

23. Mi ríkat meg?
Benkő László: A táltos fia
Héééé! A kérdés nem a „mi altat el?” volt!

24. Megházasodsz valaha?
Válogatott kétbalkezesek
Remélem, ez azt jelenti, hogy megtalálom a hozzám illő kétbalkezes páromat…

25. Mi ijeszt meg leginkább?
Gyökössy Endre: Mai példázatok
Igazi horrorkönyv a javából…

26. Kedvel téged valaki?
Gárdonyi Géza: Egri csillagok
Lehet, hogy a való életben senki, de sebaj: Dobó István és Bornemissza Gergő legalább szeretnek!

27. Mi lesz ennek a bejegyzésnek a címe?
Karl May: A Medveölő fia
Oké…

2 megjegyzés:

  1. ez hatalmas ötlet volt :D jó lett nagyon! Bár én a zenékre is kíváncsi lettem volna :D mondasz pár példát, amit negyven alatt nem ismernek? Hátha mégis ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) (Zenékkel a másik problémám az, hogy kevés kedvencem van. Azoknak a fele is Cseh Tamás, és mondjuk a kevésbé ismert számai... Szóval nem lenne nagy változatosság)

    VálaszTörlés